Thursday, June 11, 2009

SaMpAi HaTi SuRi

Assalamualaikum
Saye rasa saye dah mula mengerti kenapa asst saye bertindak melulu begitu
kerana mulut seorang perempuan yang tak pernah fikir tentang silap diri sendiri
asyik nak cakap hal orang, salah orang saja.
Penat dan lelah saye menasihati asst saye supaya abaikan saja apa yg perempuan tu cakap
pada dia, tapi tak tahulah...mungkin perempuan itu tahu kelemahan asst saye yg tak banyak karenah dan terlalu ikutkan kata hati...
Perempuan itu dah lama berdendam dengan saye,
oleh kerana saye kebal dek perbuatan dia
dia gunakan asst saye untuk menjatuhkan saye,
Saya tak peduli dia buat apa pun,
Allah ta'ala bukannya berdiam diri saja kan?
What goes around comes around...
hari ini hari saye, esok lusa siapa tahu...


Pada suri
kalau dia ter"baca" apa yang saye ingin sampaikan disini
dah terlalu banyak saye melalak...dah terlalu banyak yg saya katakan,
dan dah terlalu...terlalu...hingga saye dah tak tahu nak kata apa lagi...
saye harap dengan memberikan dia cuti 2 minggu dapat menenangkan perasaan dia,
harap-harap begitulah..
kerana dia pergi begitu saja...
tanpa sebarang pesan atau apa..
Dan saye tak mahu famili dia kata
dia stress bekerja dengan saye!


Saye masih boleh hadapi apa orang sekeliling kata
tapi saye tak boleh hadapi famili dia...saye sedih sgt...
Saye tetap macam ni jugak...
jangan dia fikir untuk kebaikan orang saje..kadang2 dia kena fikir utk diri dia jugak!
Saye minta dia kembali bukan untuk menjaga air muka saye
tetapi lebih kpd kepentingan dia...
Tolonglah faham..tolonglah mengerti
kalau dia pergi..saye lebih sepi daripada diri dia yg pergi...
dia pergi dengan membawa semangat saye sekali...
berapa banyak kali lagi perlu saye katakan pada dia.


Saye dah berusaha menjadi seorang ketua yang paling baik untuk dia
hanya saye dan dia sahaja yang ada di jabatan ini
kenapa dia boleh mendengar cakap2 kosong dr
orang luar yang takde kena mengena dgn kerja kita?

Saye juga berusaha menjadi sahabat yang paling baik untuk dia
saya sayang dia....

Tolonglah suri...saye harap dia kembali bertugas seperti biasa...
Ya Allah Ya Tuhanku kembalikanlah suri kepadaku.Amin


Kalaulah
suri
kau tahu
apa yang ada disudut hati aku
aku pasti kau takkan tergamak buat begini pada aku
tapi aku kehilangan kata-kata
bila mendengar khabar ini
dari mulut orang lain
aku sedih, aku hiba
bukan kerana apa2 pun
cuma aku dah terbiasa suri
aku dah terbiasa
bersama
kemana-mana
hanya
dengan kau Suri..
Kau kata kau tak sanggup memberitahu aku kerana kau takut kehilangan aku...
tapi kau sedar tak..dgn perbuatan kau macam ni..kau bukan sahaja
kehilangan aku malah mungkin kau akan kehilangan beberapa perkara
dalam hidup kau...
Aku letih suri..
aku dah penat...
Cubalah kau faham
Jadilah rasional
jadilah dewasa
Kita hidup jangan sesekali mencari masalah
Tetapi kalau masalah itu hadir jugak jangan sesekali kita Lari...!
Hadapinya suri
bukan dengan cara begini...
Suri
bukankah berdua lebih baik?

No comments:

Post a Comment