Tuesday, June 9, 2009

aWaN yAnG tErPiLu

Kerana cinta
Aku kembara
Bagai camar melintas laut
Mencari pohon untuk berteduh
Kerana cinta
Aku kembara
Ikut lagu
Bisikan hati
Mendamba kasih paling setia
Sepasang sayap tak terlihat
Umpama mimpi yang tersimpan
Jadi rintik
Rintik hujan
Menciptakan awan yang terpilu
Puisi ini tercipta lantas
Tak kesampaian
Hajat meronakan
Gelora rindu ku kepadamuSepasang sayap tak terlihat
Umpama mimpi yang tersimpan
Jadi rintik
Rintik hujan
Menciptakan awan yang terpilu
Ingin sekali
Aku ungkapi
Isyarat jiwa dengan sempurna
Biar kau mengerti
Biar kau sedari
Perasaanku yang memujamu
Sepasang sayap tak terlihat
Umpama mimpi yang tersimpan
Jadi rintikRintik hujan
Menciptakan awan yang terpilu
Jadi rintikRintik hujan
MenciptakanAwan yang terpilu…
gambar ini saye amik ketika berada dikampung sabtu yang lalu
bagaikan mengerti apa yang ada disudut hati saye yang paling dalam
inilah yang tergambar...
namun lebih teruk lagi jika apa yang ada disudut hati saye itu
dapat digambarkan...
entahlah...
saye benar-benar sedih..sedih sangat...
Kak Chik...apa yang saye lalui ini pernah
saye lalui sepuluh tahun lalu
namun kali ini
ia benar-benar lebih menyentap seluruh jiwa dan raga saye...
saya kecewa.
Saya tak tahu nak kata bagaimana
namun itulah saye dalam 2 tiga minggu ini...
semua orang kata saya sentimental sangat...
namun apakah derang akan berjaya mengharungi apa yang saya hadapi
sekarang ini?

No comments:

Post a Comment